Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023

Τούτα τα δάκρυα ταιριάζουν στην Τούλα

 



Στη ζωή μου είμαι πολύ τυχερή. Αν όλοι οι άνθρωποι έχουν μία μάνα και να παίρνουν αγάπη από μία, εγώ είχα τρεις. Αγάπη από τρεις μανάδες, τόση που χόρτασα. 

Η πρώτη η μάνα που με γέννησε. Η δεύτερη η παραμαμά μου όπως την έλεγα, η αδελφή της μάνας μου. Μας μεγάλωσε δίνοντας όση αγάπη είχε. Η τρίτη μου μάνα, η μάνα της καλύτερης φιλενάδας μου. Η Τούλα. Σε μια ζωή 60 χρονών η Τούλα μπήκε στη ζωή μου στα 13μου. Μάνα μου πάνω από 50 χρόνια. Η Τούλα έφυγε προχτές. 

Με πήρε τηλέφωνο πριν μήνες. Κουρασμένη από χημειοθεραπείες, πεσμένο αιματοκρίτη, λυπημένη. 

"Εσύ που είσαι καλός άνθρωπος", είπε, "εσένα σε ακούει ο Θεός. Πες του, προσευχήσου, παρακάλα τον  να με πάρει. Βαραίνω τα παιδιά μου. Δεν αντέχω άλλο". 

Περήφανη. Να γεράσουμε αλλά να μη βαρύνουμε τα παιδιά μας. Έβγαλε τον εαυτό της απέξω που τόσα είχαν βαρύνει εκείνη και δε βαρυγκόμησε ποτέ. 

Ήθελα να της κάνω το χατίρι να προσευχηθώ στο Θεό να την πάρει, αφού εκείνη το ζήτησε. 

Να που βρήκε δικαιολογία για να φύγει. 

Τον περασμένο μήνα ο Περικλής, τούτον η τρίτη μου μάνα. Πολύ. Πολλά για μένα. 


Υ.Γ. 1 Είναι ένα πουλί. Νομίζω πως είναι κουκουβάγια. Εδώ στα χωράφια που ζούμε, με το πευκοδάσος δίπλα μας, είναι λογικό να ζούνε πουλιά, να κρύβονται ζώα. Έχω βρεθεί να κοιτάζομαι με  αλεπούδες πολλές φορές. 

Συνήθως αυτό το πουλί (η κουκουβάγια όπως νομίζω εγώ) δεν ακούγεται, δεν εμφανίζεται. Η θεία μου η Βαρβάρα το λέει νεκροπούλι. Μου είπε να το προσέχω και να το φοβάμαι. Μου είπε για το κράξιμό του το δυσοίωνο. Είπα δεν δίνω σημασία στις κουταμάρες μιας ηλικιωμένης θείας. 

Το άκουσα μια φορά μέσα στον κήπο  μου. Φεύγει η μάνα μου. Δεύτερη φορά κάπου έξω.  Ο αγαπημένος μου θείος. Τρίτη φορά στον κήπο μου. Η Μιμία μου. 

Πριν μέρες την άκουσα να κράζει. Είπα να μην μεγεθύνω το πράγμα, να κάνω πως δε δίνω σημασία στο κράξιμό της. Κάπου έξω ήταν κι αυτή τη φορά. 

Αλλά να που το νεκροπούλι βγήκε πάλι αληθινό. Πάλι. Τυτώ λέγεται. 

Υ.Γ. 2 Ή μιλάνε τα πουλιά ή έχω αρχίσει και τα χάνω, ή έχω αρχίσει και γίνομαι παρανόρμαλ σαν τον Τειρεσία ένα πράμα. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου