Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Τραπέζι στο κεφάλι

Διάκριση στο διαγωνισμό αστυνομικού διηγήματος από τις εκδόσεις Άπαρσις

9.Τραπέζι στο κεφάλι, Ευτυχία Κοσμαδοπούλου


http://taxidiidewn.blogspot.gr/2017/07/2_18.html

Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2ου ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ

"ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
1.Τα Ηλιοτρόπια, Μαίρη Μαργαρίτη
2. Η γάτα και το ποντίκι,Μαρία Νιτσοτόλη
(ισοψηφίσαντα διηγήματα).
3.Το έγκλημα της διπλανής πόρτας, Ξενοφών Φύτρος
4.Δισδιάστατες μαρτυρίες, Πολυτίμη Λινάρδου
5.Σόνια, Χριστίνα Σπηλιοπούλου
(ισοψηφίσαντα διηγήματα).
Τα υπόλοιπα διηγήματα που διακρίθηκαν για να συμπληρώσουν την έκδοση που έχει αποφασιστεί, είναι τα παρακάτω.
6.Χαμένο κορίτσι, Γεωργία Αγγελοπούλου
7.Παράπλευρες απώλειες, Ελένη Βούλγαρη
8.Κυκλωμένο 27, Παναγιώτα Δημοπούλου
9.Τραπέζι στο κεφάλι, Ευτυχία Κοσμαδοπούλου
10.Επίκληση στη μούσα, Γιώργος Μπαλαούρας
11.Σερμπερίν, Ελευθέριος Μπούρος
12.Αχέροντας, Κωνσταντίνα Χαρβάτη
(ισοψηφίσαντα διηγήματα).
13.'Εγκλημα στη Νάξο, Μανόλης Κατεινάς
14.Μέχρι ο θάνατος, Ισίδωρος Μαυρογεώργης
15.Το ζάρι του χρόνου, Ευαγγελία Παπανίκου
16.Μεγάλα κ΄ υψηλά τριγύρω μου έχτισαν τείχη, Ηρώ Σκάρου
17.Ροζντά, Κώστας Στοφόρος
(ισοψηφίσαντα διηγήματα).
18.Επικίνδυνα παιχνίδια, Ανδρέας Αντωνάτος
19.Ο ξένος λαθρέμπορος, Χρύσα Βασιλείου
20. Backwards, Λένα Κικίδου
(ισοψηφίσαντα διηγήματα).
Λόγω των ισοψηφιών η απόφασή μας είναι να εκδοθούν και τα 20 διηγήματα στην ειδική έκδοση του διαγωνισμού.

=
Αγαπητοί φίλοι/-ες, οι εκδόσεις μας ανακοινώνουν τα αποτελέσματα της επιτροπής με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που είχαν τεθεί αρχικά στον διαγωνισμό.

Συγχαίρουμε και ευχαριστούμε τους συμμετέχοντες/-ουσες στο 2ο διαγωνισμό αστυνομικού διηγήματος των εκδόσεων Άπαρσις!!

Το μυστήριο των τελευταίων μηνών λύνεται από τους συνδιοργανωτές του διαγωνισμού, την ΕΛΣΑΛ (Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας) και τις εκδόσεις Άπαρσις με την σημερινή ανακοίνωση. Καταλύτες για την διαλεύκανση τα μέλη της ΕΛΣΑΛ, οι διακεκριμένοι συγγραφείς και μέλη της κριτικής επιτροπής: Νεοκλής Γαλανόπουλος, Αντώνης Γκόλτσος και Φίλιππος Φιλίππου, τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά για την ανιδιοτελή και πολύτιμη βοήθειά τους.

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

ημερολόγιο καταστρώματος



Ημερολόγιο καταστρώματος, ημέρα: 1η Σεπτέμβρη, σελίδα 20.793 και μισή

Να, είναι που λες: αυτή η μέρα να πάει και να μην ξανάρθει...Δεν φτάνει που τούτο το καλοκαίρι μού ήπιε το αίμα, είχα και τη μέρα τη χτεσινή, την ύπουλη...Που δεν φάνηκε από την αρχή τι έσερνε πίσω...Το πρωί, ραντεβού για δουλειά. Συντήρηση έργου τέχνης. Μέχρι το μεσημέρι, ανάμεσα στα διαλύματα αμμωνίας που εισέπνεα ασκαρδαμυκτί, είχα και τη Βουλγάρα του σπιτιού να γονατίζει στις πλάκες Καρύστου κλαίγοντας και παίρνοντας όρκους ότι ποτέ δεν έχει κλέψει την ασημένια εικόνα του Άι-Δημήτρη από την αφεντικίνα της ούτε το κόκκινο μολύβι (το οποίο βρέθηκε μέσα στο βιβλίο) ούτε και το μαύρο παντελόνι, το οποίο κιόλας δεν της κάνει. Η υπομονή είναι μεγάααλο προσόν. Και το έχω. Την ξεφορτώθηκα, κραδαίνοντας το μπουκαλάκι αμμωνίας ως εξορκιστήρι... Γυρίζω σπίτι μεσημέρι και λιώμα. Η αγαπητότατη φίλη εκ Γαλλίας την οποία φιλοξενώ, επιθυμεί να αγοράσει τουριστικές κάρτες. Για να ζηλέψουν οι φίλοι της τις ελληνικές ομορφιές. Σέρνω τα ίδια πόδια τα οποία πριν λίγες ώρες -κατά τη διάρκεια εργασίας- είχαν ανεβοκατέβει καμιά πενηνταριά φορές μια μεταλλική σκάλα, και βουρ για κάρτες. Αναμένοντας να διαλέξει, μνημόνευα λίγο μεσημεριανό καναπέ. Η Αγαπητότατη είχε άλλα σχέδια: δηλώνει, ξαφνικά, πλην απεριφράστως, πως ο οργανισμός της σήμερα έχει ανάγκη από ιώδιο. Δηλαδή; Ερωτώ η πάνχαζη. Δηλαδή κάτι σε ψάρι, σε γαρίδες, καλαμαρ...(γαλλιστί). Τα θέλει όμως όχι σε ταβέρνα, αλλά σπίτι. Συγκατανεύω. Σούπερ μάρκετ. Όπου, προσπαθεί να διαβάσει όλες τις ετικέτες και με θέλει πίσω της, πρώτον διότι δεν ξέρει αγγλικά και δεύτερον διότι δεν βρίσκει προψημένες γαρίδες (που δεν θέλουν πολύ χρόνο για ψήσιμο). Σας κουράζω; Εμένα έπρεπε να βλέπατε! Δύο ώρες μας πήρε το σούπερ μάρκετ μαζί με τα σταφύλια -χωρίς κουκούτσι- που διάλεγε τσαμπί το τσαμπί... Και λέω, επιτέλους σπίτι! Ναι, αλλά αφού οι γαρίδες ΔΕΝ ΗΤΑΝ προψημένες έπρεπε να τις μαγειρέψει. Α...μαγείρεμα μεσημέρι-βράδυ! Όχι όπως μερικοί που πετάνε μισό κιλό μακαρόνια στο τσουκάλι και την τρώνε μια βδομάδα με κέτσαπ! Μεσημέρι-βράδυ, φρέσκια τροφή στον οργανισμό...Ναι, αλλά ποιος θα κόψει τη σαλάτα; 
Ο καναπές στέκεται εκεί κι εγώ του ρίχνω βλέμματα ερωτικά αλλά δεν μπορώ να τον πλησιάσω. Και τρώμε. Η ώρα αργά. Πιατοπλύσιμο εγώ, αφού μαγείρεψε εκείνη. Α... Είμαι τίμιο άτομο... Ο καναπές δείχνει να με γουστάρει αλλά εγώ τον σνομπάρω ακόμα...Σκουπίζω χέρια και κοιτάζω ρολόι: Πέντε.Πέντε; Πέντε! Πότε πήγε πέντε, ρε γαμώτο; αναφωνώ με αληθινή απορία. (Αν και βαθιά μου ήξερα: ο χρόνος είναι άτιμο και ύπουλο πράγμα. Το έχει αποδείξει...) Παίρνω τσάντα, κλειδιά αυτοκινήτου και αποχαιρετώ την αγαπητότατη, η οποία θα ξαπλώσει και θα κοιμηθεί και θα μου αρπάξει τον καναπέ μέσα από τα χέρια μου, ίσα που κοντέψαμε να ενωθούμε...Βάζω μπρος, και πάω μάνα. Δεν θέλει να ανοίξει τα μάτια της, με κόπο της σπρώχνω στο στόμα πέντε, έξι, εφτά κουταλιές. Ακούω τη φωνή μου όλες τις φορές: έλα, μαμά, φάε...και ξανά και ξανά. Στο τέλος, οι φορές που το έχω πει είναι αμέτρητες. Έχω θυμώσει κι είναι μάλλον από την κούραση. Τότε, έρχεται η κόρη μου με τη βαλίτσα, έτοιμη για Ολλανδία. Άλλη θλίψη αυτή. Φεύγουμε μαζί από τη μάνα στις εφτά. Οδηγώ προς αεροδρόμιο κι αναλογίζομαι όσα με έχουν βρει το καλοκαίρι που πέρασε και όσα πρόκειται να με βρουν ακόμα. Μεγάλη αγκαλιά, καλό σου ταξίδι, μωρό μου, να με πάρεις μόλις φτάσεις. Ξανά αγκαλιά. Φτάνω σπίτι και δεν έχω όρεξη να αφήσω ούτε ένα φωνήεν να βγει από το στόμα. Το μυαλό μου είναι τελείως κενό. Έχω ξεχάσει τον καναπέ. Θέλω κρεβάτι. Κρεβάτι, Κρεβάτι, απεγνωσμένα. Και αφωνία. Α-φω-νί-α! Αμ, δε! Η αγαπητότατη έχει ξεκουραστεί κι είναι φρέσκια.Τι έγινε μετά; Μεγάλη και μακριά συζήτηση για τη Μονσάντο, τους μεταλλαγμένους σπόρους, την επικίνδυνη διατροφική αλυσίδα, Τσέρνομπιλ κλπ. Πιάσαμε όλα τα θέματα. Και σε ποια γλώσσα, αν επιτρέπετε, εγώ που ήθελα αφωνία;Στα γαλλικά, φυσικά!!!! Να ψάχνω στον εγκέφαλο που αρνιόταν ακόμα και ελληνικά να σκεφτεί, γαλλικές λέξεις όπως μετάλλαξη, διατροφική αλυσίδα και ένα σωρό άλλα! Ε, ελάτε και μαζέψτε τα κουρέλια μου!!!!

Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

Φωτεινό δωμάτιο




Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πήρα τα βουνά. Και, ναι, κατά κάποιον τρόπο τα πήρα. Αποσύρθηκα από τις "πολλές συνάφειες του κόσμου κι ομιλίες", τις πολλές και δυσβάσταχτες υποχρεώσεις, έτσι τουλάχιστον νόμιζα.
Η ειρωνεία είναι ότι, έτσι νόμιζα.
Αδυσώπητη πλάνη. Τα πάντα εξακολουθούν να με βρίσκουν εδώ που είμαι: οι έρωτες, οι αποτυχημένοι έρωτες, οι δυστυχισμένοι έρωτες, οι παλιοί έρωτες, οι στεναχώριες, οι μεγάλες στεναχώριες, τα οικογενειακά προβλήματα, οι οικογενειακές διενέξεις, οι ασθένειες αγαπημένων προσώπων κι ο φόβος του θανάτου τους, οι τράπεζες, τα ταμεία, οι απαιτήσεις, οι απαιτήσεις όλων, οι απαιτήσεις που προβάλλει η ζωή.
Ερώτημα: Πόσο πιο μακριά να πάω;
Επιθυμία: Θάθελα να κλειστώ σε ένα δωμάτιο. Να κλειδώσω την πόρτα. Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς ήχους. Να έχει μονάχα φως. Φως εξωτερικό και φως στο μυαλό μου για να μπορώ να γράφω. Όσο πιο μακριά γίνεται. Δεν θέλω ζώα. Δεν θέλω τίποτα που να μου ζητά κάτι. Δεν θέλω να περιποιηθώ, να στέρξω, να αγαπήσω, να μισήσω, να αμφιβάλλω, να ζητήσω, να ακούσω, να εξομολογηθώ, να κλάψω, να χαρώ, να μιλήσω, να ζηλέψω, να τρομάξω, να μετανοήσω, να επικοινωνήσω, να επιστρέψω, να δεχτώ επιστρέφοντες, δεν θέλω πια. Θέλω να χάνομαι στους κόσμους που εγώ φτιάχνω, θέλω να είμαι ο Θεός των ηρώων που δημιουργώ, θέλω να μην με ενοχλήσει τίποτα. Τίποτα δεν θέλω πια. Ούτε κι εσένα που για τόσο λίγο μ' αγάπησες. Ούτε κι εσένα που τόσο ξαφνικά απέσυρες την αγάπη σου από μένα. Τίποτα δεν θέλω πια.
Το φως του μυαλού μου θέλω.
Κι ένα φωτεινό δωμάτιο.

Κυριακή 2 Ιουλίου 2017

Αυτό το σώμα, φίλε.




Αυτό το σώμα.
Αυτό το σώμα, φίλε.
Δεν ξέρω τι βλέπεις εσύ κοιτάζοντας αυτό το σώμα.
Θα σου πω τι φανερώνεται σε μένα σαν το κοιτάζω.
Αυτό το σώμα, φίλε, έδωσε ζωή σε ανθρώπους. Ωραίους ανθρώπους. Χαρισματικούς ανθρώπους. Καλούς για τη φριχτή κοινωνία μας.
Αυτό το σώμα, επίσης, έδωσε χαρά. Και πήρε χαρά. Πολλή χαρά όμως. Και πολλή έδωσε, και πολλή πήρε.
Αυτό το σώμα, χρησίμεψε στη φριχτή κοινωνία μας. Αποδείχτηκε καλό γρανάζι. Αδιαμαρτύρητο. Απαραίτητο, θα μπορούσε να πει κάποιος. Δούλεψε αρμονικά με τα άλλα. Τι κέρδισε; Αξιοπρέπεια. Καλά τα κατάφερε. Δημιούργησε. Για τις επόμενες γενιές. Ανιδιοτελώς. Με λίγα λόγια, αυτό το σώμα που κάποτε θα χαθεί από τον παρόντα κόσμο, βασισμένο σε μια ενστικτώδη σοφία, φρόντισε να αφήσει ίχνη, με όλους τους τρόπους, πίσω του.
Αυτό το σώμα.
Για να τελειώνω: Αυτό το σώμα δεν αποτελείται μονάχα από το δέρμα, φίλε. Το δέρμα είναι το περίβλημα. Είναι σαν το χαρτί που περικλείνει το δώρο. Τι σημασία έχει ένα χαρτί, όσο γιορταστικό και νάναι, φίλε; Καμία. Το ξέρεις. Στο θυμίζω: Νοιαζόμαστε όχι για το χαρτί αλλά γι’ αυτό που κρύβεται μέσα. Θεωρία ζωής. Σου ξεφεύγει, φίλε.
Γι’ αυτό σου λέω.
Οι ρυτίδες στο σώμα, φίλε, είναι του άχρηστου χαρτιού, του περιβλήματος.  Κοίτα πιο μέσα, φίλε. Πολλές φορές ένα γιορταστικό περίβλημα, ξεγελάει: δεν κρύβει ενδιαφέρον, ούτε αξιόλογο δώρο, ούτε κι αυτό που περίμενες. Πολλάκις κρύβει απογοήτευση. Αλλά εσύ, φίλε, -ακόμα- είσαι αφελής.
Ψιλά γράμματα, θα πεις, φίλε.
Ψιλά γράμματα. Θα συμφωνήσω κι εγώ. Γι’ αυτό δε μαραζώνω για το τι βλέπεις ΕΣΎ στο δικό ΜΟΥ σώμα, φίλε.  
Αυτό σκέφτομαι.
Αυτό να σκέφτεσαι.

Φίλε. 

Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017





Θα ζητιανεύω πάντα
τα μικρά και τα μεγάλα 'κάπα' του λόγου σου
όπως αυτό που ψιθυρίζεις όταν λες τη λέξη 'Καρδιά μου' ή όπως εκείνα που ακούγονται σαν τραγούδι
στις 'καλημέρες' και τις 'καληνύχτες' σου...

Κυριακή 4 Ιουνίου 2017

Ο Ερωτευμένος




Ο Ερωτευμένος:
Βλέπει: Αυτά που θέλει να δει. Στα μάτια του ερωτικού του αντικειμένου ανακαλύπτει θησαυρούς. Δεν τον ενδιαφέρει αν οι θησαυροί είναι αληθινοί ή κάλπικοι. Του είναι αρκετό που μπροστά στα δικά του μάτια λάμπουν. Οι στίχοι των τραγουδιών αποκτούν νόημα, "όλα μιλούν για σένα", τα οπτικά ερεθίσματα γίνονται πιο χρωματιστά, "τα βλέπω όλα με καινούργια μάτια".



Δεν βλέπει: Τίποτα δεν φαίνεται άσχημο επάνω στο ερωτικό αντικείμενο. Η πιο αδέξια κίνηση κρίνεται ως χαριτωμένη, η πιο λάθος λέξη είναι άξια ενδιαφέρουσα έρευνας, η δε εξωτερική εικόνα είναι το τελευταίο που απασχολεί. Η όραση του ερωτευμένου αποκτά μια καινούργια ιδιότητα: αμβλύνει αυτό που βλέπουν οι άλλοι και οξύνει αυτό που θέλει να βλέπει αυτός.



Παραβλέπει: Ο ερωτευμένος τείνει να παραβλέπει τις "κακόβουλες" κριτικές ακόμα κι αν προέρχονται από καλόβουλους φίλους, ενώ παραβλέπει επίσης τις δικές του λογικές σκέψεις, ακόμα κι αν στο βάθος του μυαλού του είναι απολύτως τεκμηριωμένες.


Προβλέπει: Επειδή αρκεί η όψη ή η σκέψη του ερωτικού αντικειμένου να τον εισάγει σε φαντασιωσική κατάσταση, ο ερωτευμένος συμπεραίνει ότι το μοναδικό πράγμα που δίνει χαρά  σε τούτη την ψεύτρα ζωή είναι η αγκαλιά του ποθητού σώματος. Εκτιμώντας πρόχειρα τις καταστάσεις, προβλέπει για αυτόν και το ερωτικό του αντικείμενο αιώνια ευτυχία, άποψη που, -επί του παρόντος- δεν μπορεί τίποτα και κανένας να κλονίσει.



Αποβλέπει: Ο ερωτευμένος έχει σκοπό τη διατήρηση της ευτυχισμένης κατάστασης στον αιώνα τον άπαντα, μη υπολογίζοντας το χρόνο και άλλα αναπόφευκτα γεγονότα.



Αναβλέπει: Ο ερωτευμένος ανακτά την όρασή του μόνο όταν το αντικείμενο του πόθου του κινείται στο οπτικό του πεδίο. Επίσης, όταν αυτό συμβαίνει, το υπόλοιπο περιβάλλον εξαφανίζεται από προσώπου γης: απομένει αυτός και το αντικείμενο του πόθου, φωτεινός ήλιος που υπερισχύει των πάντων.






Παρασκευή 26 Μαΐου 2017


Εντάξει. Ψυχή που περισσεύει και γέλιο.
Τι παιχνίδι παίζεις, πάλι, ω! Σύμπαν;
Σαν το παιδί που περιμένει -πόση αφέλεια μπορεί να κρύβει, αλήθεια, το μυαλό ενός παιδιού- περιμένει, λέω, να μπει  κάποιο πουλί στο ξέσκεπο κλουβί του...

Ντίνος Χριστιανόπουλος


http://users.uoa.gr/~nektar/arts/poetry/ntinos_xristianopoylos_poems.htm

Ἐπικίνδυνη Μοναξιά

Ὅταν τὶς νύχτες τριγυρνῶ στὴ μοναξιά μου,
ψάχνω μέσ᾿ σὲ χιλιάδες πρόσωπα νὰ βρῶ
ἐκεῖνο τὸ τρεμούλιασμα στὴν ἄκρη τοῦ ματιοῦ σου.
Ἂν ἔστω κι ἕνας μόνο ἀπηχοῦσε
κάτι ἀπ᾿ τὴ δική σου ὀμορφιά,
θὰ τοῦ ῾λεγα: -«Λοιπόν, τί περιμένεις;
μὲ τὰ καρφιὰ τῶν παπουτσιῶν σου κάρφωσέ με
».
καὶ δὲ θὰ καρτεροῦσα πιὰ γλυκὸ φιλὶ
οὔτε μία τρυφερὴ περίπτυξη.


Ἐκεῖνοι ποὺ μᾶς παίδεψαν

Ἐκεῖνοι ποὺ μᾶς παίδεψαν βαραίνουν μέσα μας πιὸ πολύ,
ὅμως ἡ δική σου τρυφερότητα πόσο καιρὸ ἀκόμα θὰ βαστάξει;
Ὅ,τι μᾶς γλύκανε, τὸ ξέπλυνε ὁ χρόνος κι ἡ συναλλαγή,
ἐκεῖνοι ποὺ μᾶς χαμογέλασαν βουλιάξαν σὲ βαθιὰ πηγάδια
καὶ μείναν μόνο κεῖνοι ποὺ μᾶς πλήγωσαν,
ἐκεῖνοι ποὺ ἀρνήθηκαν νὰ τοὺς ὑποταχτοῦμε.
Ἐκεῖνοι ποὺ μᾶς παίδεψαν βαραίνουν πιὸ πολύ...
(1955)

Ἑνὸς λεπτοῦ σιγή

Ἐσεῖς ποὺ βρήκατε τὸν ἄνθρωπά σας
κι ἔχετε ἕνα χέρι νὰ σᾶς σφίγγει τρυφερά,
ἕναν ὦμο ν᾿ ἀκουμπᾶτε τὴν πίκρα σας,
ἕνα κορμὶ νὰ ὑπερασπίζει τὴν ἔξαψή σας,
κοκκινίσατε ἄραγε γιὰ τὴν τόση εὐτυχία σας,
ἔστω καὶ μία φορά;
Εἴπατε νὰ κρατήσετε ἑνὸς λεπτοῦ σιγή
γιὰ τοὺς ἀπεγνωσμένους;
(ἀπὸ τὴ Συλλογή: «Ἀνυπεράσπιστος Καημός»)

Τὸ Δάσος

Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας,
βλασταίνουν φύλλα καὶ κλαδιὰ
κι ἔρχονται τὰ πουλιὰ τοῦ ἔρωτα καὶ κελαηδοῦνε.
Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας,
οἱ σπόροι τους φυτρώνουν δάσος σκοτεινό,
στὶς λόχμες του ὁ φόβος ἐνεδρεύει.
Ζῷα μικρὰ καὶ ζῷα ἄγρια τὸ κατοικοῦν,
ὄχεντρες ἕρπουν καὶ ρημάζουν τὶς φωλιές μας,
λιοντάρια ἑτοιμάζονται νὰ μᾶς ξεσκίσουν.
Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας,
ἔγιναν δάσος σκοτεινὸ καὶ μᾶς πλακώνουν.
(ἀπὸ τὴ Συλλογή: «Ὁ Ἀλλήθωρος»)


ΙΘΑΚΗ

Δὲν ξέρω ἂν ἔφυγα ἀπὸ συνέπεια
ἢ ἀπὸ ἀνάγκη νὰ ξεφύγω τὸν ἑαυτό μου,
τὴ στενὴ καὶ μικρόχαρη Ἰθάκη
μὲ τὰ χριστιανικά της σωματεῖα
καὶ τὴν ἀσφυχτική της ἠθική.
Πάντως, δὲν ἦταν λύση, ἦταν ἡμίμετρο.
Κι ἀπὸ τότε κυλιέμαι ἀπὸ δρόμο σὲ δρόμο
ἀποχτώντας πληγὲς κι ἐμπειρίες.
Οἱ φίλοι ποὺ ἀγάπησα ἔχουνε πιὰ χαθεῖ
κι ἔμεινα μόνος τρέμοντας μήπως μὲ δεῖ κανένας
ποὺ κάποτε τοῦ μίλησα γιὰ ἰδανικά…
Τώρα ἐπιστρέφω μὲ μίαν ὕποπτη προσπάθεια
νὰ φανῶ ἄψογος, ἀκέραιος, ἐπιστρέφω
κι εἶμαι, Θεέ μου, σὰν τὸν ἄσωτο ποὺ ἀφήνει
τὴν ἀλητεία, πικραμένος, καὶ γυρνάει
στὸν πατέρα τὸν καλόκαρδο, νὰ ζήσει
στοὺς κόλπους του μίαν ἀσωτία ἰδιωτική.
Τὸν Ποσειδῶνα μέσα μου τὸν φέρνω,
ποὺ μὲ κρατάει πάντα μακριά.
Μὰ κι ἂν ἀκόμα δυνηθῶ νὰ προσεγγίσω,
τάχα ἡ Ἰθάκη θὰ μοῦ βρεῖ τὴ λύση;

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ

Σπασμένες μέσα μου εἰκόνες ἀνταπόκρισης,
ρήμαγμα μέσα σὲ ξένες ἀγκαλιές,
ἀπελπισμένο κρέμασμα ἀπὸ λαγόνια ξένα.
Πέσιμο ἐκεῖ ποὺ μοναχὰ ἡ μοναξιὰ ὁδηγεῖ:
νὰ ὑποτάξω ἀκόμη καὶ τὸ πνεῦμα μου,
νὰ τὸ προσφέρω σὰν τὴν ἔσχατη ὑποταγή.
(1953)

ΒΡΟΧΟΣ

Τώρα ποὺ σ᾿ ἔχω διαγράψει ἀπ᾿ τὴν καρδιά μου,
ξαναγυρνᾷς ὅλο καὶ πιὸ πολὺ ἐπίμονα,
ὅλο καὶ πιὸ πολὺ τυραννικά.
Δὲν ἔχουν ἔλεος τὰ μάτια σου γιὰ μένα,
δὲν ἔχουν τρυφερότητα τὰ λόγια σου,
τὰ δάχτυλά σου ἔγιναν τώρα πιὸ σκληρά,
ἔγιναν πιὸ κατάλληλα γιὰ τὸ λαιμό μου.

ΕΡΩΤΑΣ

Νὰ σοῦ γλείψω τὰ χέρια, νὰ σοῦ γλείψω τὰ πόδια –
ἡ ἀγάπη κερδίζεται μὲ τὴν ὑποταγή.
Δὲν ξέρω πῶς ἀντιλαμβάνεσαι ἐσὺ τὸν ἔρωτα.
Δὲν εἶναι μόνο μούσκεμα χειλιῶν,
φυτέματα ἀγκαλιασμάτων στὶς μασχάλες,
συσκότιση παραπόνου,
παρηγοριὰ σπασμῶν.
Εἶναι προπάντων ἐπαλήθευση τῆς μοναξιᾶς μας,
ὅταν ἐπιχειροῦμε νὰ κουρνιάσουμε σὲ δυσκολοκατάχτητο κορμί.

ΜΕ ΚΑΤΑΝΥΞΗ

Ἔλα νὰ ἀνταλλάξουμε κορμὶ καὶ μοναξιά.
Νὰ σοῦ δώσω ἀπόγνωση, νὰ μὴν εἶσαι ζῷο,
νὰ μοῦ δώσεις δύναμη, νὰ μὴν εἶμαι ράκος.
Νὰ σοῦ δώσω συντριβή, νὰ μὴν εἶσαι μοῦτρο,
νὰ μοῦ δώσεις χόβολη, νὰ μὴν ξεπαγιάσω.
Κι ὕστερα νὰ πέσω μὲ κατάνυξη στὰ πόδια σου,
γιὰ νὰ μάθεις πιὰ νὰ μὴν κλωτσᾶς.

ΟΤΑΝ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ

Ὅταν σὲ περιμένω καὶ δὲν ἔρχεσαι,
ὁ νοῦς μου πάει στοὺς τσαλακωμένους,
σ᾿ αὐτοὺς ποὺ ὧρες στέκονται σὲ μία οὐρά,
ἔξω ἀπὸ μία πόρτα ἢ μπροστὰ σ᾿ ἕναν ὑπάλληλο,
κι ἐκλιπαροῦν μὲ μία αἴτηση στὸ χέρι
γιὰ μία ὑπογραφή, γιὰ μία ψευτοσύνταξη.
Ὅταν σὲ περιμένω καὶ δὲν ἔρχεσαι,
γίνομαι ἕνα με τοὺς τσαλακωμένους.

ΤΕΛΟΣ

Τώρα ποὺ βρῆκα πιὰ μίαν ἀγκαλιά,
καλύτερη κι ἀπ᾿ ὅ,τι λαχταροῦσα,
τώρα ποὺ μοῦ ῾ρθαν ὅλα ὅπως τὰ ῾θελα
κι ἀρχίζω νὰ βολεύομαι μὲς στὴν κρυφὴ χαρά μου,
νιώθω πὼς κάτι μέσα μου σαπίζει.

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΩ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

Ἐγκαταλείπω τὴν ποίηση δὲ θὰ πεῖ προδοσία,
δὲ θὰ πεῖ ἀνοίγω ἕνα παράθυρο γιὰ τὴ συναλλαγή.
Τέλειωσαν πιὰ τὰ πρελούδια, ἦρθε ἡ ὥρα τοῦ κατακλυσμοῦ.
Ὅσοι δὲν εἶναι ἀρκετὰ κολασμένοι πρέπει ἐπιτέλους νὰ σωπάσουν,
νὰ δοῦν μὲ τί καινούριους τρόπους μποροῦν νὰ ἀπαυδήσουν τὴ ζωή.
Ἐγκαταλείπω τὴν ποίηση δὲ θὰ πεῖ προδοσία.
Νὰ μὴ μὲ κατηγορήσουν γιὰ εὐκολία, πὼς δὲν ἔσκαψα βαθιά,
πὼς δὲ βύθισα τὸ μαχαίρι στὰ πιὸ γυμνά μου κόκαλα.
ὅμως εἶμαι ἄνθρωπος κι ἐγώ, ἐπιτέλους κουράστηκα, πῶς τὸ λένε,
κούραση πιὸ τρομαχτικὴ ἀπὸ τὴν ποίηση ὑπάρχει;
Ἐγκαταλείπω τὴν ποίηση δὲ θὰ πεῖ προδοσία.
Βρίσκει κανεὶς τόσους τρόπους νὰ ἐπιμεληθεῖ τὴν καταστροφή του.
(1956)

Η ΘΑΛΑΣΣΑ

Ἡ θάλασσα εἶναι σὰν τὸν ἔρωτα:
μπαίνεις καὶ δὲν ξέρεις ἂν θὰ βγεῖς.
Πόσοι δὲν ἔφαγαν τὰ νιάτα τους –
μοιραῖες βουτιές, θανατερὲς καταδύσεις,
γράμπες, πηγάδια, βράχια ἀθέατα,
ρουφῆχτρες, καρχαρίες, μέδουσες.
Ἀλίμονο ἂν κόψουμε τὰ μπάνια
Μόνο καὶ μόνο γιατί πνίγηκαν πεντέξι.
Ἀλίμονο ἂν προδώσουμε τὴ θάλασσα
Γιατὶ ἔχει τρόπους νὰ μᾶς καταπίνει.
Ἡ θάλασσα εἶναι σὰν τὸν ἔρωτα:
χίλιοι τὴ χαίρονται – ἕνας τὴν πληρώνει.
(1962)