Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022

Κάρμα




 Έχω ένα φίλο που μιλά συνέχεια για το Κάρμα*. Κάθε φορά με βρίσκει σιωπηλή. 

"Αν θέλει το κάρμα μας θα συναντηθούμε", συνηθίζει να λέει.

"Εκείνος μου έφαγε πολλά λεφτά, αλλά εγώ γιατί να στενοχωρηθώ; Το κάρμα μου, το είχε αποφασίσει". 

Φυσικά με αυτή τη λογική ξαλαφρώνει από ευθύνες και επίσης γλυτώνει το θυμό, την εκδίκηση και ό,τι θα προέκυπτε από όλα τα κακά που συμβαίνουν σε αυτή τη ζωή. Διότι εγώ -όταν κάποια καταραμένη γυναίκα μού έφαγε πολλά λεφτά για μια δουλειά συμφωνημένη- ήθελα να την βάλω κάτω και να την πατάω. Έχω ακόμα την εικόνα να στέκομαι στη μέση του δρόμου με ανοιχτά χέρια, τη στιγμή που εκείνη  με το αυτοκίνητό της ήθελε να διασχίσει το δρόμο. Θυμάμαι ότι κάποιοι με τραβούσαν να βγω από τη μέση του δρόμου, αλλά εγώ δεν καταλάβαινα τίποτα. Ανένδοτη και τρελαμένη από οργή. Την ανάγκασα να φύγει με όπισθεν αλλιώς θα περνούσε πάνω από το πτώμα μου. Καθόλου βουδίστρια. 

Ωστόσο. Οι συμπτώσεις. ΑΥΤΟ είναι για μένα είναι ένα ανεξήγητο μυστήριο. Το ότι βρίσκεσαι το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ (για σκέψου!)  και συναντιέσαι με κάποιον που βρέθηκε κι αυτός εκεί το ΙΔΙΟ ακριβώς δευτερόλεπτο και (σκέψου:) αυτή η συνάντηση μπορεί να καθορίσει ολόκληρη ζωή.

Αν αυτό είναι κάρμα, το παραδέχομαι. Η κάθε γνωριμία μας με τους ανθρώπους είναι αποτέλεσμα πολλών συμπτώσεων.  Αν βρισκόσουν στο ίδιο σημείο ένα δευτερόλεπτο πριν ή ένα δευτερόπλεπτο μετά, η συνάντηση δεν θα είχε γίνει ποτέ. 

Καθημερινά ζούμε μικρά θαύματα που τους αξίζει μεγάλη σημασία. 

Όσο για το αν ο φίλος τον οποίο ανέφερα στην αρχή περιμένει να θελήσει το κάρμα να συναντηθούμε, θα περιμένει αιώνια. Διότι ενώ αυτός περιμένει το κάρμα να αποφασίσει, εμένα η όρεξη  να τον συναντήσω, μου πέρασε. Οπότε; 



 

*

"Η λέξη κάρμα φέρεται περισσότερο ως σανσκριτική  και σημαίνει γενικά "δράση". Ετυμολογικά η λέξη "Καρ" σημαίνει δράση ενώ η λέξη "μα" σημαίνει το αποτέλεσμα.

Σημαίνει ακόμα και τον Νόμο του Κάρμα, σύμφωνα με τον οποίο ο άνθρωπος δρέπει, αναπόφευκτα, τους καρπούς των πράξεων και σκέψεών του. Αν οι πράξεις/σκέψεις του είναι καλές, καλοί θα είναι κι οι καρποί τους. Αν όμως είναι κακές, κακοί θα είναι κι' οι καρποί τους.

Υπάρχουν τριών ειδών Κάρμα: 1) Αυτό που δημιουργείται σε τούτη τη ζωή και θα καρποφορήσει στο μέλλον. 2) Αυτό που μαζεύτηκε από προηγούμενες ζωές και που έχει αρχίσει να καρποφορεί σε τούτη τη ζωή,όπου και πρέπει να εξαντληθεί και 3) Αυτό που δημιουργήθηκε σε προηγούμενες ζωές και που περιμένει να καρποφορήσει σε μια μελλοντική ζωή." (Βικιπαίδεια)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου